søndag den 14. juli 2013

LONDON! Part 2.

Del 2 af 2. Se del 1 af Casper og jeg's tur til London her. Indlægget er en lille opsummering af hvad der sker i mit liv for tiden, og om Camden Market i London :-)
Ja, det er jo stille herinde i sommerferien. Det må jeg desværre atter engang undskylde. Alting handler stadig om at arbejde, og de dage jeg har fri bruger jeg så meget som muligt på at være sammen med familie, Casper eller få lidt af solens varme stråler på min hud. Men jeg har så sandelig heller ikke glemt jer - bloggen skal passes - bevares - det er bare ikke aller højeste prioritet lige for tiden. Næste søndag drager vi mod Sveriges land hvor vi skal være i en uge, og så hedder det ellers bare arbejde igen. Jeg håber så sandelig at I nyder ferien/solen/varmen, omend I så arbejder eller bruger tiden på afslapning og ferie. Jeg gør! :-) Har rigtig lært at bruge mine fridage fornuftigt... Eller ja :-D

Og tilbage til London! (Gid jeg skulle egentlig - må jeg atter engang sige, at 3 dage bare er alt for lidt dage til at tage på opdagelse i London???) Camden Market! Vores sidste stop inden den hed Liverpool Street Station igen. Det er absolut ikke noget jeg fortryder - det var næsten som at komme ind i en hel anden verden. Men sæt nu gerne lige lidt over en halv dag af til det. Vi blev lidt overrasket hvor stort det egentlig var. Da vi stod af undergrunden var der en lang gade af almindelige butikker. Det var da fint nok, men blev lidt skuffet dér... Men så kom vi længere ned af gaden - og SÅ kom alle de små hyggelige boder. Super charmerende. Casper sagde på et tidspunkt, at det måtte være sådan her det føltes at være på et marked i Kina... Det kunne han da godt have lidt ret i, når man gik ned af de smalle gader med sælgere på hver sin side.. 

Men min favorit var nu de følgende billeder! Bittesmå madboder der alle solgte mad fra næsten alle verdensdele! 
Sloppy-Joe burgere fra cow-girl'en i midten!

Spændende juice og lemonader - især lemonaden med vandmelon var mucho populær!

Sandwiches/burgere med argentinske steaks! EJ det duftede fantastisk, men eftersom jeg fik god stor bøf dagen inden, var det ikke lige det jeg cravede desværre! 


En polsk pølsemutter står og rører i gryden


Noget nær de største pøller jeg nogensinde har set!

Hyggelig udsigt mens man gik rundt og kiggede madboder! Man kunne vist også komme med rundt på båden.

Cupcakes and Shhht - det siger vist det hele :-D

Hun ville hade mig hvis hun så hvor dårligt det her billede blev - men boden er så fin :-D

Pandekager til frokost eller dessert! Jeg er fan <3

Jamaicansk mad! 

Etiopisk kaffe og mad!

FINE KAGER! Jeg aner simpelthen ikke hvad der er i sølvkassen - men det lignede noget fra en børnefødselsdag.  Så selvfølgelig skulle det med :-D 

Gad godt der var smagsprøve :-(

Love-locks! 


En af de mange boder der var i de små smalle gader. De råbte hele tiden at man skulle smage  lige netop DERES ret, så hvis du er short on money og sulten, så gå et par runder dernede - så er du med garanti ikke sulten længere! 


Synes det her så så fint ud. Smukke lanterner/lamper i orientalsk stil der hang rundt i mange butikker. Jeg burde have købt en!

Masser af kage - lige noget for mig!

Desuden også den eneste bod hvor jeg faktisk spurgte om jeg måtte tage et billede :-D Det var selvfølgelig okay, men jeg tror ikke hun ville med på det!


Lige endnu et billede af pandekageboden! Det skulle jeg da lige.....


Oh yes.... oh yes! Jeg jeg forstår det egentlig heller ikke. For er æbleskiver ikke danske?!  Hollandske pandekager er i  min verden i hvertfald æbleskiver. 


UH! En ting jeg elskede ved Camden - der var en udstilling af ALLE retter på menu-kortet, så man vidste hvad man fik. Her ses "de hollandske pandekager" med en ordentlig omgang Nutella! 


Og her er vores tallerken! Mmmmmhhh, det var lækkert! 
Det var sidste billede fra London-turen... :-( Der var mange ting jeg ikke fik prøvet af, som jeg så må blive nødt til at tage til London igen, for at få afprøvet..... Det var da vel nok for ærgerligt ;-)

Hvad har I lavet indtil videre i jeres ferie? (Det behøver ikke nødvendigvis at være udenlandsk!) Måske er der nogle gode ideer til hvad jeg kan give mig til her i Danmark? :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar