tirsdag den 19. marts 2013

Den u-fotogene!


Det gik i går (og i dag) op for mig, hvor u-fotogen sådan en basse af en lasagne er! Hvilken vinkel skal man have på den, hvordan skal man anrette den og hvorfor skal den se så kedelig ud? Håber ikke at det bare er mig der er meget u-kreativ hvad det angår, for det var da et helt mareridt at gå igennem!

Caspers uge er for alvor gået igang, og den mexikansk-inspirerede lasagne blev knap så mexikansk kom han da egentlig i tanke om... Men jeg skal da nok love for at den fik den helt store tur med chilien - nok til at få varmen i den kulde som herskede i den lille lejlighed i hvertfald :-D Mexikansk eller ej, lasagne var det, og den smagte godt! Her får I hans opskrift:

Mexikansk-inspireret lasagne
2 hakkede løg
4 fede hvidløg
500 g oksekød
1½-2 groft-revet gulerødder
1 dåse flåede tomater
1 dåse flåede tomater med chili
1 fint-skåret grøn peber
1 håndfuld majs
1 lille håndfuld syltede jalapeños (hakket fint)
Lasagneplader
2 kugler frisk mozzarella
Salt 
Peber

Tænd ovnen på 200 g (IKKE varmluft)
Svits løg og hvidløg i en stor gryde med olie. Brun oksekødet, og kom så gulerødder, flåede tomater og resten af grøntsagerne i. Lad det simre i 1 times tid uden låg. Smag til med salt og peber, og spæd evt. sovsen op med mælk/vand, for en mere "cremet" konsistens.
Smør et lasagne-fad med margarine og start med at lægge kødsovs i bunden og derefter lasagne-plader. Fortsæt med den rækkefølge til du ikke har mere sovs (du skal slutte af med kødsovs!). Hæld ost over og sæt i ovnen i 30-35 minutter. Lad den hvile i 10 minutter så den kan nå at sætte sig lidt, og server så med en dejlig salat og eller et stykke brød!


Efter skole i dag (JA, jeg har været i skole! Man fatter det ikke :-D) var planen at hygge lidt med Marianne! Vi tog en tur i storcenteret for at besøge søstrene grene og købte lidt middagsmad ind. Så sunde og lækresultne som vi nu var blev det til: et franskbrød uden birkes, varm leverpostej og varm kakao med flødeskum til "dessert" :-D Vi blev efterfølgende enige om at det absolut ikke var noget vi skulle gøre alt for tit, men jeg havde i al hemmelighed lyst til at gøre det til en ugentlig tradition! :-(



Vi begav os ud i en omgang DIY (do it yourself :-D). Et eller andet sted havde vi set at man kunne sætte perler på sine høretelefoner - så det skulle vi da! 21 og 22 i hjertet men 15 i sindet :-D De blev jo SÅ fine men var virkelig irriterende at sætte på, især fordi man 2 dage forinden lige havde valgt at klippe negle! Så hvis du springer ud i det her projekt - så lad for guds skyld være med at klippe negle.. Det er kun til stor irritation for dig selv :-D

Her er jeg lige gået igang.. FINE farver :-D

Og her er det færdige resultat - vi er så tilfredse :-D (Ps. Se lige Mariannes fine skærebræt! Forelsket!)
 Kan høre Casper så småt er gået igang med pita-brødene ude i køkkenet, og min nysgerrighed drager mig derud, så jeg vil smutte! Senere i aften skal jeg hjem og nørde Sims 3 med Marianne, så det bliver ikke i aften opskriften kommer op - desværre :-)

C-ya'll!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar