tirsdag den 26. marts 2013

Gulerodsmuffins og dejligt besøg

 
 Ej, se nu lige det fine billede jeg fik snappet af de gulerodsmuffins jeg bagte i dag! Selvom jeg er stopmæt lige nu, giver billedet mig lyst til at spise sådan en fætter - og det er da farligt! Det er det da :-D 

I morges fik jeg ryddet lidt op herhjemme og lavet en mini-brunch til Capper og jeg. Han hentede franskbrødet og jeg fik stegt noget bacon og rørt lidt æg sammen. Lækker start på en dag :-) 




Efter dette måltid fik skulle der bages, for jeg fik jo besøg af to gamle veninder som der skulle hygges lidt for.  Det blev til gulerodsmuffins fordi jeg havde en god rest gulerødder til at ligge i køleskabet, og så har jeg i længe gået og sukket efter sådan nogle basser :-) Opskriften er en samling af mange (hvor kan jeg ikke huske fra), men jeg har skrevet den i min lille opskriftsbog (som kun er til de bedste opskrifter :-D). Den lyder som følgende:

Gulerodsmuffins (12 alm. og 5 store)
Dej:
300 g brun farin
2 dl. olie
4 æg
275 g mel
1 tsk vanillesukker (ARH DET GLEMTE JEG AT PUTTE I I DAG!)
2 tsk bagepulver
1 tsk natron
2 tsk kanel
250 g revet gulerod
40 g hakkede valnødder
(Evt. 20 gram rosiner - blev i dag undladt, fordi vi havde en på besøg, som ikke brød sig om rosiner ;-D)

Frosting/glasur:
60 g blød smør
125 g flormelis
100 g flødeost (Philadelphia (IKKE LIGHT) er min foretrukne!)
Lidt citronsaft

Olie og farin blandes godt. Æg piskes i ét ad gangen. Bland de tørre ingredienser sammen i en anden lille skål, og vend det derefter over i æggeblandingen. Tilsæt gulerødder, (rosiner), og nødder. Bag ved 175 grader i 25 minutter. 

Pisk alle ingredienser til glasuren godt sammen, og læg den evt. i køleskabet til den skal bruges. 


Hvor var det godt at se de to piger igen! Det var næsten slet ikke til at mærke at det faktisk var lidt over et år siden vi sidst mødtes alle 3 samlet. Skønt med dejlige minder, grin og lækker mad! Vi tog på Christian d. 9. her i Esbjerg, og efter at tjeneren havde været nede og spørge om vi havde besluttet os for 4. gang, blev man nødt til at bestemme sig... (Hun var RET ivrig efter at få vores bestilling!)
Majsen valgte spaghetti med laks og lime, Cille fik burger med tzatziki og jeg fik en almindelig "u.s.burger" som de kalder den det. Selvom vi var propmætte (læs cecilie og jeg) blev vi da nødt til at tage en omgang dessert også - NEMLIG BELGISK VAFFEL! Det er virkelig en af mine yndlingsdesserter :-D 
Da vi endelig kom hjem til mig var der ikke meget plads til kagen, men de fik da alligevel presset en enkelt ned, og det er selvfølgelig også acceptabelt ;-) Nu er de to tosser taget hjem, og det er aftalt at vi bliver nødt til at ses noget oftere.. (Tak til jer begge for en hyggelig aften :-*)

Til slut kommer lige nogle billeder af aftensmaden fra min telefon :-) (deraf den dårlige kvalitet)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar