onsdag den 27. marts 2013

Frikadunser med kartofler og hvid sovs

Mmmhhhh, mumse-dumser! Elsker frikadeller - men lærte først rigtigt at elske dem efter jeg flyttede hjemmefra. Hvorfor - ved jeg ikke - for mors dunser de slår jo alt! :-) Dejlige onsdag!

Mors computer er gået i stykker og jeg har hele tiden sagt, at når det skete skulle hun have fat i en iPad... Det skulle jeg så ned og købe for hende i dag - og jeg er allerede misundelig :-( Hvor er den smuk og fantastisk - og den skal bo her hos mig indtil på fredag! Det kan da kun blive svært ikke at blive forelsket.... Søde iPad.... <3
Dagens opskrift var jo frikadeller - mors opskrift :-) Simpelt og mega lækkert!

Frikadeller (12 stk)
500 g svinekød
1 lille finthakket løg
1 æg
2-3 spsk hvedemel
2-3 spsk rasp
2 spsk havregryn
1 dl mælk
1 tsk salt
½ tsk peber

Det hele blandes bare godt sammen. Har du god tid, kan du lade kødblandingen stå og trække i en ½-1 times tid inden du laver frikadellerne. 
Brug en ske til at forme frikadellerne i din hånd, og steg dem i margarine på en mellemvarm pande.
Jeg serverede med kogte kartofler og hvid opbagt sovs :-)

Da jeg rystede panden formede frikadellerne sig til en glad smiley! Jaaaaaaaaaa :-D Kan du ikke se den???

...så har jeg tegnet den op til dig her ;-) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar