søndag den 24. marts 2013

Spaghetti med tomatsovs og kødboller

Ahh ja... På sådan en søndag hvor man absolut ikke har udrettet noget, så er spaghetti nu altså bare et hit. Det er hurtigt at lave - og så smager det jo godt :-)


Ej.... Jeg løj faktisk lidt før... Vi har udrettet noget! For 10 minutter siden støvsugede vi, men ELLERS! ...ellers har vi virkelig ikke lavet noget som helst fornuftigt :-D Hele dagen er gået med at nørde Assassins Creed 3 på PS3.... Dermed ment at Casper har spillet og jeg har kigget på :-) Dét er hvad jeg kalder en god start på påskeferien! Håber I har lavet noget mere spændende/fornuftigt!
Men her er lige en hurtig opskrift på den spaghetti-opkskrift som Casper har lavet. Opskrift/inspiration er fundet på Annes hyggested.

Spaghetti med tomatsovs og kødboller
1 dåse hakkede tomater
1 alm. løg
3 fede hvidløg
1 tsk chili krydderi
½ dl madlavningsfløde
6 blade frisk basilikum (Casper siger, at der godt kunne være brugt mere)
Salt og peber
1 stor håndfuld spaghetti
Ca. 16 kødboller (enten færdigkøbte eller hjemmelavede)

Hak løg og hvidløg og svits det i lidt olie i gryden. Hæld tomater og chili i og lad det simre i et kvarters tid (lad det gerne stå i hygge med sig selv i en times tid, for et bedre resultat). Blend det med en stavblender (eller lad være) og hæld så madlavningsfløde i. Smag til med salt og peber, og slut af med at hælde kødbollerne i. 
Spaghetti koges efter posens anvisning :-) 


Det er desuden også i dag der skal kåres en "vinder" i mig og Caspers madplans-konkurrence! Kan lige så godt sige at vi overhovedet ikke er blevet enige om hvem der har vundet :-D Det er nok lige så meget fordi vi glemte alt om at sætte nogle rammer for hvad der trak op, og hvad der trak ned! Jeg synes fx at det trak meget ned, at Casper serverede mad så sent hver dag, og at jeg skulle hjælpe ham med at lave mad! Casper synes, at det trak ned at jeg kun skulle lave mad i 4 dage... (Han er så god til at argumentere! Haha :-D)
Men jeg kan da godt se det, men så kan vi jo også bare vælge at trække lørdag og søndag fra i hans uge! Hans pita'er var gode - det skal han sgu ha'. Han syntes min karrysuppe og tærte var gode! 
Pris-mæssigt lå vi også meget tætte: 200 kr. for min uge (ekskl. lørdag og søndag) og Caspers 327 (incl. lørdag og søndag).... 
....Se selv! Det er slet ikke til at blive enige :-D Men fordi jeg er sød.... Så får han sejreren! 
Tillykke :-D 

Det blev alt for nu, husk at se med i morgen hvor en ny madplan ser dagens lys :-)
Har I nogle gode forslag til nogle madplaner? Så er I selvfølgelig meget velkomne til at skrive dem i kommentarfeltet :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar